måndag 31 januari 2011

Sugen på mat!

Även fast det är en vanlig måndag har jag haft lust att laga mat. Idag blev det fisk och skaldjur för det såg lockande ut i affären.
Jag började med att göra Noix de Saint Jaques som är pilgrimsmusslor till lunch som jag serverade grillade på en bädd av gräddstuvad spenat. Smakade extra bra eftersom solen lyste och vi kunde sitta på verandan och äta.


Sedan såg jag Savoykål i affären som såg så vacker och grön ut.  Jag har aldrig lagat något med Savoykål förut. Jag hittade ett recept som var ungefär som kåldolmar. Först förvälldes kålbladen och sedan gjorde jag en fyllning med ris, lök och svamp. Alltihop bakades i ugnen med en sås av grädde och chèvreost. Till detta åt vi ugnsbakad lax. Mums.






I morgon blir det nog havregrynsgröt. . . . .

1 kommentar:

  1. Lyxigt! Kul att testa något nytt också =) Själv skulle jag göra min första egna bearnaise i helgen men det gick inte lika bra, blev bara en grynig sörja som inte gick att äta.. Men det är väl bara att försöka igen!

    SvaraRadera